Anaokulumuzda 36 – 68 ay arası çocuklarımıza okul öncesi eğitim vermekte olup ;çocuklarımızın doğum tarihleri ölçü alınarak yaş gruplarına erkek kız dengesine göre ayrılan eğitim sınıflarımızda her sınıfın kendi yaş ve gelişim özelliklerine uygun bir eğitim programı uygulanmaktadır. Eğitim programımız MEB Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğünün oluşturduğu programlar esas alınarak hazırlanmakta olup, çocuklarımızın yaş ve gelişim düzeylerine uygun, ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik, bilişsel, psikomotor, özbakım, dil ve sosyal-duygusal alan olmak üzere tüm gelişim alanlarındaki davranışlarını daha üst düzeye çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi hedeflemektedir. Sınıflarımızda en fazla yirmi öğrenci ve bir öğretmen ve yardımcı öğretmenler bulunmaktadır.Üç yardımcı personelimiz de çocuklarımıza öğretmenlerimizin kontrolünde eşlik edecektir.Yemek ve kahvaltılarımız çocuklarımızın gelişimlerini destekleyecek şekilde gıda mühendisi tarafından karbonhidrat, protein ve yağ miktarlarını gözeten sağlıklı aylık yemek menüleri hazırlanmakta ve Smarfood Catering tarafından temin edilmektedir. Okulumuzun servis hizmeti olmayacaktır.
Okulumuz Eylül-Haziran ayları arasında eğitim-öğretim, Temmuz ayında ise yaz kursları başlığı altında hizmet verecektir.
Eğitim programımız içeriğinde uygulanan etkinlik alanları :
Serbest zaman etkinliği : Güne ve diğer etkinliklere hazırlanma, takvim ve hava durumu grafiklerini uygulama, “evcilik, blok, kukla, eğitici oyuncak köşeleri, müzik, fen ve matematik, resimli kitaplar, sanat gibi çocukların kendi ilgileri doğrultusunda oynayabilecekleri yapılandırılmamış oyun etkinlikleri bütünüdür.
Türkçe dil etkinliği : Tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama vb. çalışmalar ile çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşabilmeleri ve sözcük dağarcıklarının geliştirilmesini amaçlayan etkinlikler bütünüdür.
Fen ve matematik etkinliği : Gözlemler, deneyler, araçları tanıma ve kullanma, çeşitli yöntem ve teknikleri kullanma, keşifler, icatlar, mutfak çalışmaları, doğayı(canlı-cansız varlıkları) tanıma-koruma-sevme, doğa gezileri, piknikler, koleksiyonlar, çocuk ansiklopedisi ve dergileri inceleme, fotoğraf çekme ve fotoğraf inceleme, belgesel izleme vb çalışmaları içeren etkinlikler bütünüdür.
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları : Çocukların ilköğretime geçişini kolaylaştırmak, hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak amacıyla yapılan etkinlikleri içermekte olup asla okuma yada yazma öğretmek amacını taşımamaktadır. Dikkat ve bellek çalışmaları, temel kavram çalışmaları, problem çözme çalışmaları, el becerisi çalışmaları (çizme, boyama, kesme, katlama, yoğurma, yapıştırma vb.), özbakım becerilerini geliştirme çalışmaları, güven ve bağımsız davranış geliştirme çalışmaları, el-göz koordinasyonu, şekil-zemin ayrımı, şekil sabitliği, mekanda konum, mekansal ilişkiler, dinleme, konuşma, sesleri ayırt etme, seslerle nesneleri yada nesne resimlerini eşleştirme çalışmalarından oluşan etkinlikler bütünüdür.
Sanat etkinliği : Yoğurma maddeleri, resim çizme ve boyama, kolaj, el becerilerini ve yaratıcı düşünmeyi geliştiren çeşitli çalışmaları içeren etkinlikler bütünüdür.
Oyun ve hareket : Yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış oyunlar, hareket gelişimini destekleyici ; bedensel koordinasyon, hız,denge,güç vb. çalışmaları içeren etkinlikler bütünüdür.
Drama : Kaynaşma-ısınma çalışmaları, pandomim, rol oynama, doğaçlama, öykü oluşturma, dramatizasyon çalışmalarını içeren etkinlikler bütünüdür.
Alan gezileri : Kreşimizde yıl boyunca hava, mekân ve güvenlik koşulları uygun olduğu takdirde eğitim programına paralel olarak planlanan geziler düzenlenir. Böylelikle çocuklar sınıf dışındaki dünyayı araştırırlar. Sınıfa döndüklerinde gezi ile ilgili aktiviteler yapılır.
Müzik : Ses dinleme, ayırt etme çalışmaları, şarkı söyleme, ritim çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma ve çeşitli işitsel algı çalışmaları, çeşitli müzik enstrümanları eşliğinde ritim ve hareketlerle kendilerini ifade ederek yaratıcılıklarını ortaya koyma çalışmalarını içeren etkinlikler bütünüdür.
İngilizce : Öğrencilere İngilizce’yi sevdirmek, başka bir dilin varlığının farkına varmalarını sağlamak ve bu dili öğrenmeye istek uyandırmaktır.
Satranç: Okul öncesi satranç eğitimi çocukların düşünsel becerilerini geliştirir. Olaylara farklı pencerelerden bakabilme alışkanlığı ve perspektifi kazandırır. Satranç, oyun özellikleri nedeniyle; stratejik düşünme, yapılan hamlelerin sonuçlarını değerlendirme, karşılaşılan sonuçları kabullenme gibi ek kazanımlar sağlar.
Okul Psikoloğu: Okul öncesi rehberlik çalışmalarının ana amacı, eğitimi daha kalıcı hale getirebilmek için, çocukların Dil, Sosyal, Fiziksel ve Psikomotor gelişimlerinin sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi ve eğitim faaliyetlerinin de bu duruma paralel geliştirilmesidir. Çocukların yeteneklerinin ortaya çıkarılarak, eğitim faaliyetlerinin şekillendirilmesini sağlayacaktır. Günümüzde okullarda okul psikoloğu tercih sebeplerinden bir tanesidir. Veliler ile öğretmen arasındaki iletişimi güçlendirir ve bu sayede okul yönetimi ve öğretmenler öğrenciyi daha iyi tanır ve daha sağlıklı yönlendirmeler yaparak ebeveynler ve çocuk üzerinde oldukça olumlu etkiler yaratır.
Uygulanan Yöntem Ve Teknikler : Anlatım, tartışma, drama, soru cevap, örnek olay incelemesi, deney, araştırma, görerek yapma, keşfetme, gösteri, gezi, benzetişim, problem çözme, tahmin yürütme, grup çalışması, beyin fırtınası, kavram ve zihin haritaları, yarışmalar, bulmacalar, tümdengelim, tümevarım vb. yöntem ve teknikler ile çocuğun aktif katılım ve yaşayarak öğrenme ilkeleri esas alınmaktadır.